środa, 25 listopada 2009

Inwokacja, Epilog - ramy historii szlacheckiej

Na ostatniej lekcji (wtorek)  mówiliśmy sporo o Inwokacji oraz Epilogu Pana Tadeusza. Nie będę zamieszczać tu map mentalnych, ponieważ (prawie) wszyscy mają je w zeszytach, nie będzie więc trudno uzupełnić notatki nieobecnym.

Mówiłam o tym, że Inwokacja oraz Epilog stanowią ramę kompozycyjną omawianej historii; widoczne jest to zwłaszcza w filmie, w którym odwrócono porządek utworów. Ekranizacja Wajdy rozpoczyna się Epilogiem, zaś Inwokacją kończy. Dlaczego reżyser zastosował taki zabieg - na to pytanie mieliście odpowiedzieć w ramach pracy domowej. Nie powinno to być trudne, ponieważ wszystko zostało powiedziane na lekcji. Kto bystrzejszy, ten notuje. Nawyk notowania bardzo Wam się przyda w liceum, nie mówiąc już o studiach, gdzie podawanie notatki zdarza się raz na milion lat :).

Jutro ciąg dalszy naszych przygód z epopeją narodową. Dowiecie się w końcu, o czym opowiada Pan Tadeusz. 

Kompozycja Wojciecha Kilara, twórcy muzyki do filmu Andrzeja Wajdy.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Może coś dodasz? Dzięki temu ten blog będzie jeszcze lepszy! Zapraszam :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...